Watergraafsmeer moet bloeden voor link(s)e autopesterijtjes

Watergraafsmeer dreigt te moeten bloeden, nu het linkse college het autoluwe stadscentrum wil doordrammen. Stadsdelen moeten de kosten namelijk ophoesten en een kwart daarvan komt ten laste van projecten in Watergraafsmeer. Samen met Meerbelangen (Bas van Vliet) heeft onze fractievoorzitter in Oost, Frans van Vliet, het Dagelijks Bestuur (DB) van Stadsdeel Oost om opheldering gevraagd.

“Waarom kiest men voor Centrum in plaats van Watergraafsmeer/Oost?”

 

De door het stadshuis benoemde stadsdeelbestuurders vallen hier door de mand. Ruim 7,5 miljoen euro wordt Watergraafsmeer door de neus geboord, nieuwe aanvragen worden door de centrale stad gefrustreerd (‘gefaseerd’) en het DB slikt het voor zoete koek. Waarom zijn ze door de knieën gegaan? En voor wie zitten ze er eigenlijk?

 

“Watergraafsmeer, waar 4% van de Amsterdammers woont, levert een kwart van het geld”

 

Wat is automobilistje pesten ons linkse stadsbestuur precies waard? Dit kunt u op uw buik schrijven:

-        Frankendael: 2.300.000,- euro

-        Linnaeusstraat/Middenweg: 1.750.000,- euro

-        Spaklerweg: 1.730.000,- euro

-        Don Bosco: 1.200.000,- euro

-        Middenmeer: 600.000,- euro

 

In totaal dus 7.580.000 euro (circa 25% van de totale ‘besparingen’) dat Watergraafsmeer – waar nota bene slechts 4% van de Amsterdammers woont – wordt afgepakt. Om nog maar te zwijgen over de projecten die tot nader order worden uitgesteld:

-        Metrostation Overamstel: 1.050.000,- euro

-        Fietsbrug A10 Oost: 500.000,- euro

-        Duivendrechtsevaart: 150.000,- euro

-         

Deze 1.700.000 euro is een achtste (circa 12,5%) van de niet-toegewezen projecten. Daarmee betaalt Watergraafsmeer een onevenredig zwaar gedeelte van de rekening om de auto het centrum uit te jagen, maar niet als het aan de VVD ligt. Wij laten het er niet bij zetten en trekken zowel in de centrale stad als in Oost aan de bel dan wel op de rem!