Gemeenteraad akkoord met Rode Loper

De Amsterdamse Gemeenteraad heeft zojuist ingestemd met de plannen van het College voor de Rode Loper. Het gebied boven de Noord/Zuidlijn (Damrak, Rokin, Vijzelstraat, Vijzelgracht en Ferdinand Bolstraat ) wordt daardoor met allure ingericht. Volgend jaar wordt gestart met het inrichten van het Damrak. De Rode Loper is al vele jaren een grote wens van de VVD.

Damrak

VVD-raadslid Bas van ’t Wout: “Amsterdam krijgt nu eindelijk de entree die het verdient. Het is mooi dat het College er dankzij wethouder Wiebes in is geslaagd om het project financieel rond te krijgen. De benodigde ruim 60 miljoen kan worden betaald doordat het P+R beleid door slimme keuzes veel goedkoper is uitgevallen. Ook in het verleden is er op initiatief van de VVD al veel geld voor gereserveerd. Daarom zou de Rode Loper eigenlijk de Blauwe Loper moeten heten.”