Eric Wiebes schrijft VVD verkiezingsprogramma Amsterdam

Eric Wiebes schrijft het verkiezingsprogramma van de VVD Amsterdam voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014. Eric doet dit op het verzoek van het bestuur van de VVD Amsterdam. Het programma beschrijft het liberale recept om de kracht van Amsterdam optimaal tot zijn recht te laten komen. Het doel is de stad economisch te laten groeien zodat de Amsterdam mooier en welvarender wordt. Een welvarend Amsterdam betekent meer werkgelegenheid en werk betekent inkomen, maar ook ontplooiing, innovatie en initiatief.

Hebt u een idee voor het verkiezingsprogramma 2014 van VVD Amsterdam? Stuur dan een e-mail naar Eric Wiebes op programma2014@vvdamsterdam.nl

Voor het opstellen van het verkiezingsprogramma is dit keer voor een volstrekt andere benadering gekozen. Koen Petersen, voorzitter VVD Amsterdam: "In het verleden werd het verkiezingsprogramma in tamelijk besloten opgesteld.  Daarna werd het concept publiekelijk gemaakt en volgde nog enige discussie. Wij hebben nu voor een geheel andere aanpak gekozen. Wij gaan de komende periode eerste de hoofdlijnen van het programma en onze opvattingen over de belangrijkste onderwerpen  bekend maken. Daarna organiseren wij over de belangrijkste thema open discussies met de Amsterdammers, waaronder deskundigen en onze leden.  De visies, ideeën en oplossingen die dit oplevert betrekken wij bij het opstellen van het programma dat wij in juni aan onze leden gaan aanbieden. Tijdens een ledenvergadering in september wordt dit vastgesteld.”

“Wij hebben Eric Wiebes gevraagd omdat hij zich de afgelopen jaren niet alleen met Amsterdam heeft bezig gehouden maar ook met het analyseren van steden. Daardoor heeft hij een goed beeld van wat Amsterdam van andere steden kan leren, bijvoorbeeld met betrekking t0t het creëren van  economische groei en werkgelegenheid, veiligheid, mobiliteit en een aantrekkelijk woonomgeving. En dat alles zonder de lasten te verhogen of met onrealistische plannen te komen”, aldus Koen Petersen.

Eric Wiebes ziet het als een grote uitdaging een compact, herkenbaar en  aantrekkelijk programma samen te stellen.  “Als Amsterdam zich economisch verder wil ontwikkelen, dan moet het talent aantrekken: mensen die slim en handig zijn, innovatief en ondernemend. Dat vraagt dat we een aantrekkelijk en open leef- en werkklimaat creëren dat voor de Amsterdammers zeer prettig is om in te wonen en te werken. En dat tegelijkertijd voor nationale en internationale ondernemers, ondernemingen en hun medewerkers Amsterdam the place to be maakt om zich te vestigen of nieuwe ondernemingen te starten. De VVD wil meer economische groei, meer voor iedereen.”

“De Amsterdammers barsten van de ideeën en wensen. Ik verheug me er zeer op de komende maanden met de mensen, organisaties en ondernemers in deze stad daarover in discussie te gaan. Ik roep vooral ook iedereen op die deze stad lief is, zijn of haar ideeën te laten horen.”