Wederom erfpachtellende in de Erasmusbuurt

Sinds de opening van Meldpunt Erfpachtellende stromen opvallend veel reacties binnen uit de Erasmusbuurt in Bos en Lommer. Deze wijk wordt bewoond door veel mensen met een starters –of middeninkomen die te maken krijgen met in hun ogen onrechtvaardig hoge canonherzieningen van de erfpacht. Deze hakken er bij de buurtbewoners –zowel financieel als emotioneel- flink in.

Hieronder een fragment uit een mail van een bewoonster die exact hetgeen verwoordt waar veel Amsterdammers op hopen:

“Zelf heb ik hoop dat de erfpacht ooit wordt afgeschaft.”

“Zelf ben ik al 5 jaar lang inwoner van Bos en Lommer, ik woon hier met veel plezier en zie de afgelopen jaren de buurt op een positieve manier veranderen. 5 jaar geleden ging ik hier enkel wonen omdat dit de enige plek, binnen de ring, was waar ik een woning kon betalen. Inmiddels kan ik mij best iets meer permitteren maar woon ik hier gewoon erg prettig.

Echter, de erfpacht situatie, is iets ergs vervelends….het is zo een enorme verhoging dat in feite mijn appartement in waarde daalt.

Wij hebben een aantal maanden geleden ook besloten om een studio te kopen in Bos & Lommer, mijn zusje is student en dit is een perfecte locatie voor haar om te wonen tijdens haar studie. Ook hier hebben wij besloten de Erfpacht niet af te kopen, het scheelde bijna 20.000 euro in de aankoopprijs van het appartement…zelf heb ik hoop dat de erfpacht ooit wordt afgeschaft.”

Mocht u erfpachtellende ondervinden, mail dan naar: info@erfpachtellende.nl