Eric van der Burg lijsttrekker VVD Amsterdam

Tot 2 mei konden leden van de VVD Amsterdam zich kandidaat stellen voor het lijsttrekkerschap. Eric van der Burg is de enige kandidaat en daarmee lijsttrekker van de VVD bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014. Tijdens de ledenvergadering op 23 mei 2013 wordt zijn lijsttrekkerschap officieel bekrachtigd.

Motivatie Eric van der Burg

Beste VVD-er,

Amsterdam is de afgelopen jaren veranderd. Samen met de vele VVD-ers in de stadsdelen, de fractie onder leiding van Robert Flos, en Eric Wiebes in het bestuur zijn we als stad een resultaatgerichte koers ingeslagen. We hebben belangrijke stappen gezet om orde op zaken te stellen door vooral naar de gemeentelijke organisatie zelf te kijken. De lasten zijn niet verhoogd. Het aantal ambtenaren daalt sinds 2010. En de bezuinigingen van bijna een half miljard raken de Amsterdammer zo min mogelijk. Maar ik wil verder. Want het gaat niet alleen om de problemen van nu, het gaat vooral om de toekomst. Iets opbouwen in de mooiste stad van Nederland, waar we trots op kunnen zijn en waar toekomstige generaties geen lasten dragen uit het verleden.

De VVD is een belangrijk onderdeel van mijn leven. Niet vanwege de partij, maar vanwege haar beginselen. Als liberaal heb ik een groot vertrouwen in de individuele mens. Ik geloof dat mensen zelf beslissingen kunnen en moeten nemen. En ik ben ervan overtuigd, dat geluk uit mensen zelf moet komen en niet van de overheid. Ik weet dat sociaal beleid betekent dat je mensen niet afschrijft met een uitkering, maar ze zo snel mogelijk als volwaardig en zelfstandig individu laat functioneren. En ik geloof in een streng veiligheidsbeleid, omdat juist dat nodig is voor echte vrijheid.

In deze tijd hebben Amsterdammers zekerheid nodig. Ze moeten kunnen vertrouwen op een overheid die zorgt voor een veilige stad, die de economie stimuleert en die mensen de vrijheid geeft om zich te ontplooien. Een sterke VVD in het stadsbestuur is cruciaal om de resultaatgerichte koers te bestendigen. Daarom heb ik mij met volle overtuiging kandidaat gesteld als uw lijsttrekker.

Eric van der Burg

Cv Eric van der Burg