College gaat online dienstverlening verbeteren

In reactie op schriftelijke vragen van raadsleden Marja Ruigrok en Werner Toonk heeft het College laten weten de digitale bereikbaarheid aan te gaan pakken. De VVD drong hierop aan omdat het digitaal doorgeven van een klacht ten minste negentien muisklikken vereiste. Het College meldt dat nog voor het zomerreces een nieuw online klachtenformulier beschikbaar zal zijn.

In reactie op schriftelijke vragen van raadsleden Marja Ruigrok en Werner Toonk heeft het College laten weten de bereikbaarheid op de website van de gemeente aan te gaan pakken. De VVD drong hierop aan omdat het digitaal doorgeven van een klacht ten minste negentien muisklikken vereiste. Het College meldt dat nog voor het zomerreces een nieuw online klachtenformulier beschikbaar zal zijn.

Hoewel Ruigrok en Toonk vroegen om maximaal drie muisklikken is de verbetering naar ongeveer tien keer klikken een stap in de goede richting. VVD Amsterdam hamert op gebruiksvriendelijkheid van Amsterdam.nl om bezoekers zo snel en overzichtelijk mogelijk gebruik te laten maken van de digitale dienstverlening van de gemeente.