VVD met vrijheidsboot in Gay Pride

VVD neemt dit jaar met een boot die volledig in het teken van vrijheid staat deel aan de GayPride. Met als motto 'Vrijheid werkt' varen circa 140 liberalen uit binnen- en buitenland tijdens de Canal Parade mee. Om het belang van wereldwijde vrijheid te benadrukken varen ook gasten uit Oost-Europese landen als Georgië en Macedonië mee.

GayPride1

Voorzitter Tjakko Dijk van de bootorganisatie: "Met 140 deelnemers behoort de VVD-boot tot de grootste boten tijdens de grachtenvaartocht. Dit jaar varen prominenten mee als Willeke Alberti, Ed Nijpels, Frits Huffnagel, vice-fractievoorzitter Tamara Venrooy-Van Ark, Tweede Kamerleden Verheijen en Harbers en Amsterdamse fractieleden. Nieuw dit jaar is dat ook gasten uit Macedonië en Georgië deelnemen. Met en voor hen is vanavond (donderdag) in Amsterdam ook een politiek cafe over internationale homorechten georganiseerd."

Woordvoerder diversiteit en integratie Stefan de Bruijn van de Amsterdamse VVD-gemeenteraadsfractie: "Helaas zijn er nog veel landen in de wereld waar homoseksualiteit niet wordt getolereerd, laat staan geaccepteerd. In Rusland zagen we daarvan de afgelopen weken nog schokkende voorbeelden. Die doen beseffen hoe belangrijk het is dat de strijd voor homo-acceptatie internationaal wordt gevoerd. VVD hoopt daar een bijdrage aan te leveren door in onze vrijheidslievende, tolerante stad ook een uitgebreide delegatie van Oost-Europese liberalen uit te nodigen en met hen samen te werken in de strijd voor homoacceptatie."

De jaarlijkse Canal Parade vindt zaterdag plaats. De liberalen hebben dit jaar bootnummer 49 gekregen. Het openbaar toegankelijke politiek cafe van VVD Internationaal vindt vanavond vanaf 20.00u plaats in de Heeren van Aemstel, Thorbeckeplein 5 te Amsterdam. De borrel wordt aangeboden door VVD Internationaal.