VVD, D66 en SP: Maak zwemplek van water naast Scheepvaartmuseum

Raadsleden Marianne Poot (VVD), Hans Glaubitz (D66) en Nelly Duijndam (SP) willen dat het water naast het Scheepvaartmuseum een zwemplek wordt. Poot: "Zowel het Rijk als Amsterdam willen het Marineterrein veel meer bij de stad betrekken. Het terrein ligt dicht bij de stad, maar is tegelijkertijd beschut. Wat is mooier dan op zo'n plek te kunnen zwemmen?"

De raadsleden dienen vrijdag een initatiefvoorstel waarin het stadsbestuur wordt gevraagd om de mogelijkheden van zo’n zwemplek te onderzoeken. Zo kunnen er bijvoorbeeld zwemtrappen, bodembekleding of een helling geplaatst worden bij hotel Pension Homeland of ergens anders op het Marineterrein. Op het veldje naast het hotel is plaats voor foodtrucks en andere catering. Wat Poot betreft kan het onderzoek nog voor de zomer starten, zodat het in augustus al mogelijk is een duik te nemen naast het museum.