Door VVD-voorstel mogen Amsterdammers naamloze bruggen vernoemen

Goed nieuws! Op ons voorstel worden Amsterdammers voortaan betrokken bij het bedenken van namen voor de talloze naamloze bruggen in Amsterdam. Fractievoorzitter Marja Ruigrok: “Hier zijn we superblij mee. Hoe mooi is het dat we bekende en minder bekende Amsterdammers kunnen eren en herdenken door bruggen naar hen te vernoemen? Zo slaan we letterlijk een brug naar het verleden en houden we hen levend, ook voor nieuwe Amsterdammers en bezoekers.”

QR-code en Canon van Amsterdam

De stadsdelen nemen de verdere uitwerking van het voorstel op zich en voor scholen is het -mede in het kader van de Canon van Amsterdam- mogelijk zijn om hierbij betrokken te worden. De bruggen worden tevens voorzien van een naambordje en een QR-code. “Door de QR-code te scannen, kunnen passanten meer te weten komen over de brug in kwestie en naar wie die is vernoemd. Ontzettend leuk maar ook  leerzaam. Wie weet komen scholieren zo in 2025 wel meer te weten over de André Hazes, Gré Brouwenstijn -of Theo van Goghbrug”, aldus Ruigrok.

Wedstrijd

Wil je graag een brug vernoemen naar een (liberale) Amsterdammer? Vul dan hier het online formulier in en vergeet ook niet je keuze vóór 28 augustus te mailen naar fractie@vvdamsterdam.nl. De inzender van het leukste voorstel gaat samen met fractievoorzitter Marja Ruigrok varen langs bekende en minder bekende Amsterdamse bruggen.