Dankzij VVD 300 extra watertappunten in Amsterdam

In 2017 worden er 300 extra watertappunten bijgeplaatst in Amsterdam. Het Amsterdamse stadsbestuur maakt €1,2 miljoen vrij om dit voorstel van VVD, GroenLinks, SP en D66 te realiseren. VVD-raadslid Marianne Poot: “Amsterdams water is lekker, goedkoop en gezond. We willen de nieuwe tappunten vooral op plaatsen waar veel kinderen komen of waar gesport wordt, zoals bij speeltuinen, scholen, sportclubs en hardlooproutes.”

Met dit initiatief willen de partijen kinderen en sporters een goed alternatief bieden voor ongezonde fris- en sportdranken en daarmee ook een kleine bijdrage leveren aan een gezonde levensstijl en de strijd tegen obesitas.

Eind 2015 waren er ongeveer 180 drinkwatertappunten in Amsterdam. Dat aantal gaat in 2017 dus flink omhoog.

Marianne Poot: “Hoewel er de laatste jaren behoorlijk wat tappertjes zijn geplaatst hebben veel scholen en sportclubs nog geen tappunt in de omgeving.. Dat moet dus beter. Het zou heel mooi zijn als door de plaatsing van 300 extra tappunten Amsterdammers vaker kiezen voor water als gezond alternatief.”