Vacature bestuurslid debat

Het bestuur van de VVD Amsterdam is op zoek naar een: bestuurslid debat

Debat is een essentieel onderdeel van de politiek en het stimuleren daarvan behoort tot de prioriteiten van de VVD Amsterdam. Het bestuurslid debat is verantwoordelijk voor de activiteiten op dit gebied. Hij/zij faciliteert de mogelijkheid voor leden om zich uit te spreken én met elkaar in debat te gaan door het organiseren van politiek-inhoudelijke bijeenkomsten. Dit bestuurslid volgt de (lokale) politiek op de voet en weet wat er speelt in Amsterdam én daarbuiten.

Het bestuurslid geeft leiding aan de commissie PID (Politiek-inhoudelijk debat). Samen met deze commissie organiseert hij/zij aantrekkelijke politiek inhoudelijke activiteiten, zorgt voor de marketing daarvan met als doel een goede opkomst en zorgt voor een goede aansluiting tussen de behoeften van leden en het activiteiten aanbod.

Ook de organisatie van de Libertijn valt onder de verantwoordelijkheid van dit bestuurslid. Dit tweewekelijkse politiek café fungeert als huiskamer van de Amsterdamse VVD. Ervaring met het organiseren van politiek cafés is een pré.

Naast de portefeuille specifieke werkzaamheden is het bestuurslid onderdeel van het bestuur. Het bestuurslid moet daarom goed in staat zijn om in bestuurlijke context samen te kunnen werken.

Functie-eisen

Wij zijn op zoek naar iemand
• Met gevoel voor politieke verhoudingen en organisatie talent;
• met voldoende beschikbare tijd, zowel in avonduren als soms ook in het weekend.

Procedure

Belangstellenden voor deze functie kunnen voor meer informatie contact opnemen met de secretaris Kune Burgers.

Formele kandidaatstelling dient te geschieden door het sturen van een uitgebreid cv en motivatie naar: kandidaten@vvdamsterdam.nl. De aanmeldingstermijn sluit op 1 april 2017. Het bestuur en de Permanente Scoutingscommissie zullen in gesprek gaan met geïnteresseerden die kwalificeren. Op basis van de gesprekken zal het bestuur een voordracht doen aan de leden. Kandidaten die niet worden voorgedragen door het bestuur kunnen zelf besluiten om zich als medekandidaat te melden bij de secretaris.