Oplaadpaal stuk?

Een kapotte oplaadpaal voor elektrische auto’s zou niet de norm moeten zijn. Toch komt het vaak voor dat oplaadpalen defect zijn. Te vaak, vinden VVD-raadsleden Tjakko Dijk en Rik Torn. Zij willen dat het college inzichtelijk maakt hoe vaak er storingen zijn en hoe lang het duurt om deze te verhelpen. Ook pleiten de raadsleden voor het instellen van een tijdsnorm voor het repareren van oplaadpalen.

Een tijdsnorm voor het repareren van oplaadpalen maakt het een stuk makkelijker om de dienstverlening en klantgerichtheid van de oplaadpaalbeheerders te meten, vindt Dijk: “Wat ons betreft gaat de gemeente hierover in gesprek met de beheerders van de oplaadpalen.”

In schriftelijke vragen aan het college stelt de VVD ook voor dat bewoners een melding krijgen zodra een oplaadpaal is gerepareerd. “De bewoners die een melding doen van een defecte oplaadpaal zouden wat ons betreft een sms of whatsapp kunnen ontvangen als de storing is verholpen,” aldus Torn.

Lees hieronder de schriftelijke vragen: