Louis van Roessel volgt Kune Burgers op als nieuwe secretaris lokaal netwerk Amsterdam

Vanaf 9 juni 2020 18:00 uur is Louis van Roessel de nieuwe secretaris van lokaal netwerk Amsterdam. Hij volgt in die rol Kune Burgers op die hiervoor bijna zes jaar deel heeft uitgemaakt van het bestuur van lokaal netwerk Amsterdam. De VVD Amsterdam wil Kune Burgers hartelijk bedanken voor zijn toewijding en inzet de afgelopen jaren.

Kune: "Na bijna zes jaar was het voor mij tijd om het stokje over te dragen aan Louis. Ik wens hem veel succes en plezier bij het vervullen van de mooie functie van secretaris. Voor mij zijn het hele bijzondere jaren geweest met als hoogtepunt de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. Het was een intensieve tijd waarin ik veel leden heb leren kennen. Dat zijn goede herinneringen.

De samenwerking met mijn medebestuursleden is altijd prettig geweest. Daar ben ik hen dankbaar voor. Ik denk dat als we eensgezind optrekken en ieder zijn steentje bijdraagt, we de grootste partij kunnen worden bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. Rest mij niets anders meer dan af te sluiten met de woorden van een Oostenrijks-Amerikaans acteur: ‘I'll be back’."

Louis (30) is werkzaam als Head of Product bij software scale-up Sana Commerce. Daarvoor werkte hij als M&A advocaat bij De Brauw Blackstone Westbroek te Amsterdam en Londen.

Louis: "Ik ben al meer dan 5 jaar lid van de VVD en heb regelmatig landelijke activiteiten en bijeenkomsten bezocht. Afgelopen tijd ben ik ook actief geworden bij de VVD Amsterdam. De belangrijkste reden voor mij om actief te worden is om mijn horizon te verbreden op het politieke vlak en meer te leren van het liberale gedachtegoed. Ik vind vooral de discussies bij de Liberalisme trainingen, de Libertijn en de masterclass erg interessant.

Ik kijk er naar uit om mijn mede-bestuurders beter te leren kennen en qua juridische en technische ondersteuning mijn steentje bij te dragen aan de VVD Amsterdam - met als hoogtepunt de voorbereidingen voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022!"

Mochten er vragen zijn, dan kunt u contact opnemen met de secretaris (secretaris@vvdamsterdam.nl).