Claire Martens voorgedragen als kandidaat-lijsttrekker

Het bestuur van de Amsterdamse VVD draagt gemeenteraadslid Claire Martens (33) voor als kandidaat-lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022. Claire heeft bewezen een waar volksvertegenwoordiger te zijn die zich midden in de samenleving begeeft.

Claire Martens

Zij heeft zich de afgelopen jaren met onwaarschijnlijk veel enthousiasme en toewijding ingezet voor Amsterdam en haar inwoners. Claire is voor iedere Amsterdammer aanspreekbaar. Van de bakker tot de buurvrouw. Voor grote onderwerpen als de inrichting van de stad tot de kapotte lantaarnpaal die de straat donker en onveilig maakt.

Claire heeft altijd oog voor de Amsterdamse ondernemers. Zo wist zij voor horecaondernemers voor elkaar te krijgen dat ze met ruimere openingstijden en grotere terrassen iets meer konden terugverdienen van de sluiting tijdens de eerste lockdown. Ze is pal naast ze blijven staan en heeft uiteindelijk ook kunnen regelen dat voor ondernemers die huren van Gemeente Amsterdam deel van de huur werd kwijtgescholden, toen er helemaal geen biertje meer verkocht kon worden. Al moet ze twee partijen samen aan de keukentafel zetten tot er een oplossing is gevonden voor een probleem, ze geeft niet op.

Het bestuur ziet in Claire de lijsttrekker die Amsterdam nu hard nodig heeft om de stad uit deze crisis te helpen. Zij kan als geen ander, samen met de rest van de VVD, aan de slag met de uitdagingen waar onze stad voor staat. Claire is een overtuigd liberaal, een harde werker en een optimist.

Claire is sinds 2017 politiek actief voor de Amsterdamse VVD en op dit moment woordvoerder Economische zaken, Werk en Inkomen. Zij combineert het gemeenteraadslidmaatschap met een fulltime baan als HR-directeur in het bedrijfsleven.

Claire Martens: ‘’Ik kan niet wachten om mij als lijsttrekker in te zetten voor Amsterdam. Om ook de komende jaren weer met Amsterdammers in gesprek te gaan. Te horen waar zij tegenaan lopen en daarmee aan de slag te gaan. En dan hopelijk ook nog als aanvoerder van het team. Wat een eer!”

Tot 10 juni 2021 12:00 uur is er de mogelijkheid tot kandidaatstelling voor het lijsttrekkerschap. Dit kan door een e-mail te sturen aan de Permanente Scouting Commissie Amsterdam (PSC) via kandidaten@vvdamsterdam.nl. Op donderdag 24 juni aanstaande besluiten de Amsterdamse leden tijdens de ledenvergadering wie de lijsttrekker wordt.