Vacature: Stage Communicatie en Multimedia

Heb je ervaring met (social) media, kun je goed schrijven en weet je aansprekende filmpjes te maken? Kun jij de boodschap van de Amsterdamse VVD zo creatief mogelijk onder de aandacht brengen? Heb jij enige affiniteit met de (Amsterdamse) politiek? Dan zoeken wij jou! Bij de VVD komt namelijk per direct een onwijs interessante en toffe plek vrij voor een stagiair(e), in het hart van de Amsterdamse politiek.

De Amsterdamse VVD

Met vijf zetels is de Amsterdamse VVD de grootste oppositiepartij in de gemeenteraad van Amsterdam. Wij zijn zichtbaar in de stad en willen constructief, efficiënt en actief oppositie voeren. De VVD staat voor een Amsterdam waar iedereen zichzelf kan zijn. Een stad waarin je veilig, in een schone omgeving op straat een balletje kunt trappen. Een stad waarin iedereen een huis en baan kan vinden. Waarin gelijke kansen voor iedereen bestaan en iedereen het beste uit zichzelf kan halen.

Jouw stage

Je komt te werken op het fractiebureau (4 medewerkers), de motor van de VVD-fractie. Als stagiair(e) Communicatie & Multimedia kom jij met de meest gave ideeën om onze politieke voorstellen om te zetten in beeldvorming. Dit kan in de vorm van een opinie zijn, maar ook een blog, een vlog of grafische content behoren tot de mogelijkheden. Jij begrijpt als geen ander dat de politieke arena zich grotendeels online en in de media afspeelt. Daarnaast denk je mee over de mediastrategie, ondersteun je raadsleden bij diverse verzoeken en denk je inhoudelijk mee over verschillende beleidsterreinen. Wij zoeken iemand die een sterke affiniteit heeft met (sociale) media en de Amsterdamse VVD helpt om online in contact te staan met onze achterban.

Wie zoeken wij

• Je bent dol op Amsterdam en hebt interesse in maatschappelijke en politieke vraagstukken.
  • Politieke ervaring of kennis is geen vereiste, dat leren we je snel genoeg.
  • Ervaring met beeldbewerkingsprogramma’s als Photoshop is fijn, maar geen vereiste.
  • Je hebt een vlotte pen en het lijkt je leuk om over inhoudelijke politieke zaken te schrijven.
  • Je bent een echte social media junk: jij weet precies hoe de Amsterdamse VVD Facebook, Instagram en Twitter kan inzetten om onze boodschap te laten horen.

Wat bieden wij

• Een stage van minimaal twee dagen per week en flexibiliteit met betrekking tot jouw werkdagen en vakantie(s).
  • Een inspirerende en dynamische werkplek op het fractiebureau van de Amsterdamse VVD, gevestigd in het Amsterdamse stadhuis, in het centrum van de stad.
  • De juiste begeleiding om jezelf te kunnen ontwikkelen in een professionele werkomgeving.
  • Een interessante, leerzame en gezellige omgeving in een klein team bestaande uit 4 vaste medewerkers, 5 raadsleden en 2 duoraadsleden.

• Er is een stagevergoeding beschikbaar.

Solliciteren

Sollicitaties in de vorm van een brief, filmpje of andere creatieve vorm kun je richten aan: de Amsterdamse VVD Gemeenteraadsfractie t.a.v. Wout Deterink (Hoofd Fractiebureau) via w.deterink@vvdamsterdam.nl.

Meer informatie nodig? Bel gerust het VVD-fractiebureau (020 – 552 3475).